رزین برای نمای ساختمان

رزین یک ماده شیمیایی شفاف با استحکام و دوام بسیار عالی است. از رزین به عنوان یک محصول پر کاربرد در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند. رزین به عنوان یکی از محصولات بسیار عالی برای نمای ساختمان هم به حساب می‌آید. استفاده از رزین برای نمای ساختمان کاربردهای بسیار زیادی دارد.
رزین خاصیت چسبندگی بسیار عالی دارد؛ پس بسیار راحت روی سطح نما می‌چسبد.
همچنین رزین می‌تواند یک لایه محافظ و شفافی را ایجاد کند. رزین حالت سیال دارد، این ویژگی کمک می‌کند، روزنه‌ها و فرورفتگی‌هایی که روی سطح به وجود آمده اند، را کاملاً پر کند. رزین یک سطح صاف و صیقلی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. 

رزینی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید آماده و مخلوط شده باشد، تا ویژگی‌های عالی را برای افراد به وجود بیاورد. بعد از اینکه آجرهای نما به بهترین شکل ممکن تمیز شدند، ظرف رزین را باز می‌کنید. با قلم‌های مخصوصی که برای این کار وجود دارد، این رزین را روی سطح دیوار می‌کشید، بتوانید یک سطح صاف و صیقلی و یکدستی را برای سطح به وجود بیاورید.

استفاده از قلم می‌تواند، یکی از بهترین روش‌ها برای رزین کاری دیوار باشد. نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید؛ این است، که اگر قصد دارید، از رزین برای نمای ساختمان استفاده کنید؛ نما باید حالت کاملاً خشک داشته باشد. بعد از اینکه رزین را برای نما اجرا کردید، باید 24 ساعت اجازه بدهید، نما خشک شود.

انتخاب حلال مخصوص می‌تواند تاثیرگذاری بسیار بالایی برای نمای رزین داشته باشد. استفاده از رزین می‌تواند برای شما کاربری بسیار عالی داشته باشد.

رزین‌هایی که در بازار وجود دارد، در کیفیت‌های متفاوتی هستند.
اگر قصد دارید، که کار به صورت لکه دار روی سطح باقی نماند، ویژگی‌های بالایی را برای شما به وجود بیاورد؛ بهتر است که از رزین‌های با کیفیت استفاده کنید. رزین‌های با کیفیت حداقل 10 سال دوام دارند، این رزین‌ها می‌توانند بهترین انتخاب را برای اجرای نمای ساختمان به وجود بیاورند.

رزین برای شستشوی نمای ساختمان

کاربرد رزین برای نمای ساختمان

در سال‌های اخیر شرکت‌های کفسابی اصفهان به دلیل اینکه متوجه ویژگی‌های بسیار عالی رزین شدند از آن در نمای ساختمان بسیار استفاده می‌کنند. ویژگی‌هایی که برای رزین وجود دارد، عبارتند از:

  1. دوام بالا
  2. استحکام بالا
  3. کیفیت مناسب
  4. خاصیت چسبندگی بسیار عالی
  5. جلوگیری از کثیف شدن نما
  6. آب‌بندی نما
  7. بالا بردن میزان استحکام نما
  8. سرعت اجرای سریع
  9. شستشوی راحت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. جلوگیری از کثیف شدن نما

معمولاً نمای ساختمان به دلیل اینکه در معرض آلودگی قرار می‌گیرد، بعد از چند سالی به مرور دچار کثیفی می‌شود.
آلودگی هوا، چربی ها، دوده باعث می‌شوند، رنگ ساختمان کدر و کثیف به نظر برسند.
همین آلودگی‌ها باعث زشت شدن و رنگ و رو رفته بودن نما شوند. نمای آجری به دلیل اینکه حالت کدر دارد؛ بیشتر آلودگی‌ها خودشان را نشان می‌دهند.

اگر بتوانند از تکنیک رزین و پوشاندن رزین استفاده کنند، می‌توانند از کثیف شدن نمای ساختمان به مرور زمان جلوگیری کنند.

اگر از رزین استفاده کنید، نمای ساختمان را زیبا و تمیز می‌کنید.
با استفاده از رزین کاری نیازی به نماشویی برای نما وجود ندارد. اگر هم نیاز به نماشویی برای ساختمان پیدا شود، هزینه‌ای که برای آن به وجود می‌آید؛ هزینه بسیار کمی است.

2. آب‌بندی نمای ساختمان

از مزیت‌های بسیار عالی دیگری که رزین کردن نمای ساختمان برای نما‌ها دارد؛ این است که باعث می‌شود، نما نسبت به رطوبت مقاوم شود.
سطحی که زرین شده باشد، می‌تواند در شرایط متفاوت آب و هوایی به خوبی از نفوذ رطوبت به داخل دیوار‌ها جلوگیری کند.
اگر باران‌های سنگین، برف و باران و رطوبت و شرجی بودن هوا اتفاق بیفتد؛ این مشکلات می‌توانند نما را دچار آسیب کند.
خطر ریزش نمای ساختمان، شوره روی دیوار و موارد دیگر برای نماهای رزینی به وجود نمی‌آید. در عین حالی که زیبایی و جذابیتی که برای نمای رزینی وجود دارد، تا حد بالایی افزایش پیدا می‌کند.

رزین برای شستشوی نمای ساختمان

3. افزایش استحکام بنا

یکی دیگر از مزیت‌های بسیار عالی که رزین کاری روی نمای آجری دارد؛ این است که می‌تواند استحکام بنا را افزایش دهد.
رزین مانند یک ایزوگام شفاف روی سطح قرار می‌گیرد؛ از نفوذ آب و رطوبت، چربی، گرد و خاک به درون منزل جلوگیری می‌کند؛ پس احتمال ریزش نمای ساختمان، خرابی و فرسایش آن تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.

شما می‌توانید از رزین استفاده کنید، تمام خلل و فرج‌هایی که روی سطح نما هستند، را به خوبی پوشش بدهید؛ پس با این روش اصطکاک نمای ساختمان هم به مرور زمان و در شرایط آب و هوایی کاهش پیدا می‌کند.

4. سرعت اجرای سریع

همانطور که گفتیم رزین مزیت‌های بسیار زیادی دارد، ولی همه این مزیت‌ها را کنار بگذارید. یکی از مزیت‌های بسیار عالی که برای رزین وجود دارد؛ این است که زمانی که روی نما انجام می‌گیرد، بسیار سریع خشک می‌شود.
در صورتی که کار کردن با رزین روی نما بسیار ساده است، در مدت زمان بسیار کوتاهی نیز انجام می‌شود.

5. شستشوی راحت

یکی دیگر از مزیت‌های بسیار مهمی که در رزین برای نمای ساختمانی وجود دارد؛ این است که شما در صورت مشاهده آلودگی و کثیفی‌ها می‌توانید نما را تمیز کنید. شستشوی نمایی رزینی با سرعت و کیفیت بالاتری انجام می‌شود، حتی نگرانی برای آسیب دیدن سنگ نما و آجر وجود ندارد. شما به بهترین شکل ممکن می‌توانید از رزین استفاده کنید.

رزین مزیت‌های بسیار زیادی دارد، که شما می‌توانید از آن برای نمای ساختمان استفاده کنید. زمانی که از رزین برای نمای ساختمان استفاده می‌کنید، طول عمر ساختمان را تا حد زیادی افزایش می‌دهید. مزیت‌هایی که برای رزین وجود دارد، بسیار زیاد است. اگر شما بتوانید رزین با کیفیت با حلال مناسبی را خریداری کنید؛ پس نماکاری خوبی را نیز به دست می‌اورید.

توصیه‌ای که برای شما داریم؛ این است که بهتر است به سراغ برندهای معتبری برای خرید رزین بروید. در صورتی که نیاز داشتید، حتماً با افراد متخصص و مشاورانی که در این زمینه هستند، صحبت کنید.

استفاده از رزین برای نمای ساختمان بسیار مناسب است.
اگر نمای ساختمان خودتان را به صورت آجری انتخاب می‌کنید، تلاش کنید؛ تا رزین را در نظر بگیرد. شاید فکر کنید، که استفاده از رزین کار پرهزینه‌ای است. ولی زمانی با آلودگی‌ها روی نما ساختمان روبه رو شوید، متوجه می‌شوید، که چه کار بسیار مهمی انجام داده اید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *