کاربرد دستگاه پولیشر و کف سابی

در دستگاه پولیشر و کف سابی از موتورهای الکتریکی استفاده شده است. برای تامین انرژی موردنیاز برای عملکرد آن با متصل کردن دستگاه به صورت مستقیم به پریز توسط یک کابل انجام می‌شود.

با استفاده از چرخ دنده‌های خورشیدی سیستم انتقال نیرو بین برس و موتور باعث قدرت و استحکام دستگاه می‌گردد. دستگاه پولیشر و کف سابی میزان صدا را کاهش می‌دهد.

کفساب با استفاده از دسته دستگاه به راحتی می تواند دستگاه را به هر جهتی که بخواهد هدایت کند. با کمک دستگاه کنترل عملکرد می‌توان دستگاه پولیشر را روشن و خاموش کرد تا فرایند آن توسط سوئیچ و اهرم‌های طراحی شده بر روی دسته انجام شود.

مناسب‌ترین انتخاب برای تولید دسته دستگاه کف ساب مواد مقاوم و ضد ضربه همانند فولاد است تا میزان مقاومت و استحکام دستگاه تضمین گردد.
با توجه به تنظیم یک دسته این امکان برای کاربر ایجاد خواهد شد تا ارتفاع متناسب با فیزیک خود تنظیم کند و هنگام استفاده از دستگاه از احساس بهتری برخوردار شود.

کاربرد دستگاه پولیشر و کف سابی

این دستگاه باعث جلوه و درخشندگی سطوح کف با بالاترین کیفیت و مرغوبیت می‌شوند. استفاده از این دستگاه مزایای مختلفی را به دنبال خواهد داشت.
از جمله کاربرد دستگاه پولیشر و کف سابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از بین رفتن آلودگی‌های عمیق
  2. افزایش طول عمر کفپوش
  3. تجهیزات و امکانات جانبی مختلف
  4. شستشوی سطوح
  5. صاف و صیقلی کردن سطوح

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

دستگاه پولیشر و کف سابی

1. از بین رفتن آلودگی‌های عمیق

برای برطرف نمودن آلودگی‌های عمیق و زیاد می‌توان با کمک دستگاه پولیشر یا کف ساب به دلیل قابلیت چرخش بالای پد و برس آن تمامی آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را با سرعت و بهترین کیفیت انجام می‌دهد.

کثیفی‌های قدیمی و ماندگار برجای مانده بر روی کفپوش‌های سنگی، تاتامی، تشک کشتی، کفپوش‌های سنگی و فرش و موکت از طریق دستگاه‌های نظافتی با مواد شوینده قوی به سرعت برطرف خواهد شد.
میزان و سرعت چرخش برس، فشار برس به سطح و انتخاب مواد شوینده مناسب میزان کیفیت و تمیزی با این دستگاه را تضمین خواهد کرد.

2. افزایش طول عمر کفپوش

با استفاده صحیح و درست و اصولی از دستگاه‌های کف سابی صنعتی موجب شده است تا عمر آن کفپوش افزایش یابد. با از بین بردن خلل و فرج سطوح می‌توان از نفوذ رطوبت جلوگیری کرد و میزان ترک‌های سطحی را کاهش داد.

صیقلی و براق نمودن سطوح سنگی و گرانیتی با دستگاه پولیشر موجب زیباییی و حفظ کیفیت آن‌ها می‌گردد.
با استفاده درست و صحیح از دستگاه‌های کف ساب صنعتی می‌توان عمر هر نوع کفپوشی را با هر متریالی افزایش داد.

این دستگاه با برطرف نمودن پستی‌ها و ناهمواری‌های سطح می‌تواند از نفوذ رطوبت و ایجاد ترک‌ها و شکستگی‌ها جلوگیری کند.

دستگاه پولیشر و کف سابی

3. تجهیزات و امکانات جانبی مختلف

برس و پد دستگاه کفساب مهم‌ترین نقش را در از بین بردن آلودگی‌ها ایفا می‌کند. انواع پد و برس به صورت استاندارد، نرم و زبر برای دستگاه به کار می‌رود.
براساس نوع جنس و آلودگی می‌توان پد یا برس مناسب را برای درخشان و یکدست کردن یا کفسابی سطوح بر روی دستگاه اعمال کرد.

4. شستشوی سطوح

با افزایش فشار بر روی برس چرخان دستگاه می‌توان سرعت چرخش را بیشتر کرد. قابلیت استفاده از دستگاه کف ساب را در فرایند شستشوی سطوح کف فراهم نمود.

در نمونه‌های دارای مخزن آب تمیز این مخزن با طراحی کانال‌هایی مستقیم انتقال محلول شوینده از مخزن به برس، با توزیع مناسب محلول شوینده بر روی سطح کمک می‌کند و کیفیت شستشو را افزایش می‌دهد.

در بعضی از مدل‌ها کیفیت دارای اهرم کنترل میزان پاشش محلول است که توسط پاشش محلول متناسب با مقدار کثیفی‌ها و آلودگی‌ها تنظیم و از اتلاف آب و مواد شوینده جلوگیری می‌کند.

لذا بایستی به این مسئله توجه نمود که این نوع دستگاه از هدر رفتن آب و مواد شوینده جلوگیری می‌کند. به همین دلیل در مکان‌هایی که نیاز است سطح به سرعت خشک شود از یک جاروبرقی کمک بگیرید و آب و خاک و سایر موارد دیگر را بردارید.

چنانچه که با محدودیت فضا مواجه هستید بهتر است قدرت و توان مانور دستگاه را مشابه اسکرابر عمل کنید. در صورتی که آلودگی‌های سطح بسیار چسبناک و خشن باشد بهترین روش استفاده از دستگاه کف ساب می‌باشد.

دستگاه پولیشر و کف سابی

صاف و صیقلی کردن سطوح

دستگاه‌های پولیشر و کف سابی از تخصصی‌ترین ابزارهای صاف و صیقلی کردن سطوح است. فرایند این دستگاه‌ها نسبت به اسکرابر در جلادهی بسیار بالا است.

به همین دلیل تا بتوان روی طراحی دستگاه فشار بیشتری به برس وارد شود. بنابراین موجب شده است تا در طراحی دستگاه فشار بیشتری بر روی برس وارد شود.
دستگاه کف سابی دارای مخزنی است که با افزودن واکس به مخزن و در نتیجه توزیع یکنواخت آن بر روی سطوح، به کیفیت صیقل و شفافیت بالاتری خواهید رسید.

لذا به دلیل فشار و سرعت چرخش بالای برس در صورت‌عدم استفاده از واکس جلا دهنده توسط آب قابلیت لایه برداری سطحی و صیقلی شدن کفپوش امکان‌پذیر است.

چگونگی عملکرد دستگاه پولیشر و کف سابی

شیوه  عملکرد دستگاه پولیشر بستگی به موارد زیر دارد:

  • میزان فرایند پرداخت مواد
  • تعداد مراحل و نحوه کاربرد دستگاه به میزان عملیات پرداخت
  • حجم آلودگی و کثیفی
  • میزان صیقل داده شده

دستگاه پولیشر جلادهی و یکدست شدن سطوح کف را با بالاترین کیفیت و مرغوبیت انجام می‌دهد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *