برطرف کردن شوره سفید سنگ و آجر

شوره سفید یک موضوع بسیار بد برای بسیاری از افراد می‌باشد.
ممکن است این موضوع افراد را اذیت کرده باشند تا جایی که به دنبال روش‌های برطرف کردن شوره سفید سنگ و آجر باشند؟
همچنین چگونه کفپوش خانه خودتان را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید. باید بدانید که راهکارهای زیادی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید کثیفی‌ها و آلودگی‌هایی که روی کفپوش خانه چه سنگ باشد، چه آجر را برطرف کنید. 

برای تمیز کردن شوره سفید سنگ با قیمت مناسب فرقی نمی‌کند، در خانه تنها زندگی می‌کنید یا یک خانواده بزرگ دارید؛ در نهایت ممکن است، شوره سفید روی سنگ اتفاق بیفتد. شوره سنگ حالت کثیفی را به وجود می‌آورد. باید تلاش کنید، تا شوره سفید سنگ را تمیز کنید، این حالت بد را از خودتان دور کنید. 

نکته‌ای که وجود دارد؛ این است که هیچ کس تمیز کردن دوغاب را دوست ندارد، ولی باید این کار را انجام دهید. می‌توانید روی زانو بنشینید، کف را با استفاده از برس‌هایی کوچک تمیز کنید. نکته‌ای که باید دقت کنید؛ این است که تلاش کنید تا به دوغاب آسیبی وارد نکنید. 

همانطور که گفتیم هیچکس تمیز کردن دوغاب را دوست ندارد، با توجه به تجربه‌ای که در این سال‌ها به دست آورده ایم، روش‌هایی وجود دارند، نظافت منزل را در بسیاری از مواقع کار راحتی می‌کنند. همچنین باعث می‌شوند، از تمیز کردن سطح بسیار لذت ببرید. 

اگر خودتان علاقه ندارید، این کار را انجام بدهید؛ بهتر است به سراغ شرکت کفسابی در اصفهان بروید تا در وقت خودتان صرفه جویی کنید. شرکت‌های کفسابی با توجه به تجربه و مهارتی که دارند، به بهترین شکل ممکن خانه را تمیز می‌کنند. 

راهکارهایی برای سابزنی سنگ

روش‌های برطرف کردن شوره سفید سنگ و آجر

یکی از روش‌های برطرف کردن شوره سفید سنگ و آجر استفاده از پاک کننده‌های صابونی است؛ این پاک کننده‌ها می‌توانند تمیز کردن کف را بسیار راحت‌تر کنند، به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید. 

برای اینکه بتوانید شوره سفید را تمیز کنید، در مرحله اول باید با جارو گرد و غبار روی سطح را برطرف کنید. مطمئن شوید، که کف زمین کاملا تمیز هستند. متناسب با اندازه‌ای که برای کف در نظر در نظر گرفته اید، می‌توانید صابون سنگ را در سطح پاک کننده خودتان بریزید. صابون سنگ را به بهترین شکل ممکن هم بزنید. 

مرحله بعدی که برای انجام این کار وجود دارد؛ این است که تمامی کف را کاملا تمیز کنید. اجازه ندهید، کثیفی روی سطح باقی بماند. اگر قصد دارید، که دوغاب را تمیز کنید؛ حتماً به تمیز کردن سطح توجه ویژه‌ای داشته باشید. تمیز کردن دوغاب را باید به صورت گردشی یا چرخشی با استفاده از یک طی یا ابر انجام دهید. 

بعد از اینکه کف را تمیز کردید، متوجه می‌شوید، شوره‌ها کاملا تمیز شده است، سطح سنگ کاملا تمیز شده است.
شستن شوره یکی از روش‌های بسیار ارزان قیمت برای تمیز کردن سنگ است، می‌تواند نتایج بسیار عالی را به وجود بیاورد.
بهترین موردی که می‌توانید به دست بیاورید؛ این است به سراغ شرکت‌های ساب آجر نما اصفهان بروید. از شرکت‌های معتبر بخواهید، تا در این زمینه به شما کمک کنند. 

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید؛ این است که برطرف کردن شوره به عنوان یک روش تمیز کردن به حساب می‌آید، که خودتان می‌توانید از آن استفاده کنید. 

شاید این موضوع هم اتفاق افتاده باشد، سنگ یا نمای آجر ساختمان شوره زده باشد. اگر این شوره روز به روز افزایش پیدا کرده باشد؛ این موضوع ممکن است نگرانی‌هایی را به وجود آورده باشد. باید به دنبال راهکارهایی باشید، این شوره‌ها را برطرف کنید. 

باید در مرحله اول مطمئن شوید به چه دلیل شوره برای اجر اتفاق می‌افتد. بعد به دنبال روش‌هایی برای پاک کردن شوره‌ها باشید. در مرحله اول باید متوجه بشوید، سنگ و آجر حدود 90 درصد نمای ساختمان را تشکیل می‌دهند.
اجر و سنگ از سری پرطرفدارترین نماهایی هستند که در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما به دلایل متفاوتی مشکلات ظاهری برای نماها به وجود می‌آید. باید تلاش کنید از به وجود آمدن شوره نمای ساختمان خودتان را دور کنید. 

راهکارهایی برای سابزنی آجر

دلایل شوره زدن آجر نما و کف

اجر نمک‌های محلولی دارد، همین نمک محلول‌ها باعث می‌شود؛ شوره در آجر به وجود بیاید. نمک‌هایی اجر عبارتند از: سولفات سدیم و سولفات کلسیم. برخی از نمک‌ها هم درون سیمان هستند. آب باران و آب ملات باعث شور شدن و کپک زدن آجر می‌شوند، می‌توانند مشکلات زیادی را برای افراد به وجود بیاورند. 

اجر یکی از متریال جاذبی است، آب و رطوبت را تا حد بسیار زیادی به خودش جذب می‌کند. این رطوبت بعد از اینکه به آجر وارد شد، با استفاده از نمک‌هایی که درون ساختار آجر وجود دارد؛ ترکیب می‌شود، آن‌ها را فعال می‌کند. فعال شدن نمک آجر باعث می‌شود، آجرها شروع به شوره زدن کنند. بنابراین برای اینکه بتواند شوره‌های آجر را پاک کنید، باید به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از این موضوع باشید. یکی از موثرترین راهکار‌ها که می‌تواند برای شوره نما مورد استفاده قرار بگیرد؛ این است که دلایل شوره و کپک زدن سنگ و آجر را باید بدانید. 

شوره زدن فقط برای آجر اتفاق نمی‌افتد، ممکن است برای سنگ‌های رسوبی و آهک ها هم به وجود بیاید.
سنگ‌های رسوبی آهکی به دلیل اینکه جذب آب و رطوبت بسیار بالایی دارند، زمانی که رطوبت به داخل آن‌ها وارد شود، محلول‌های نمکی و آهکی پشت آن‌ها فعال می‌کنند. فعال شدن نمک‌ها باعث می‌شود، سطح سنگ شوره بزند. در دراز مدت هم می‌تواند باعث کپک زدن سنگ شود. 

نکته ضروری که وجود دارد؛ این است که برای اینکه بتوانید شوره آجر و سنگ را پاک کنید، باید یک فرصت کامل را به سنگ بدهید. در مدت زمان مشخصی آبی که بین سنگ‌ها وجود دارد، کاملاً برطرف می شود.

در مرحله بعد مشکل و موردی که باعث شوره زدن سنگ می‌شود، را بررسی کنید. باید مشکل شوره زدن سنگ را برطرف کنید، تلاش کنید تا شوره روی سطح نما پاک کنید. می‌توانید موادی مانند نانو هم اجرا کنید، این شوره‌ها را از بین ببرید. 

برای اینکه بتوانید شوره را از روی سنگ و آجر را برطرف کنید، می‌توانید از راهکارهای ساده استفاده کنید.
تعدادی از راهکاری تمیز کردن سنگ می‌تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد. راهکار‌هایی که برای برطرف کردن شوره سنگ وجود دارند، عبارتند از: نانو سنگ، استفاده از واترجت و برس، استفاده از اسید جوهر نمک.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *