کفسابی سنگ اسلب

سنگ اسلب یکی از لوکس‌ترین سنگ‌ها برای کفپوش به حساب می‌آید. در فضای داخلی ساختمان، لابی فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها از سنگ اسلب استفاده می‌کنند. به دلیل اینکه سنگ اسلب به عنوان یک سنگ خاص به حساب می‌آید؛ پس برای تمیزکاری آن باید از کفسابی سنگ اسلب و رزین مخصوص اسلب انجام شود. با استفاده از روش‌های خاص می‌توانید تمامی آلودگی‌ها و ناخالصی‌هایی که روی سطح را برطرف کنند.

برای اینکه کار کردن با سنگ اسلب نیاز به مهارت و دقت بسیار بالایی دارید. اگر به دنبال این هستید، شرکت‌هایی را برای تمیزکاری سنگ اسلب در نظر بگیرید؛ حتماً به سراغ افراد حرفه‌ای شرکت‌های سنگسابی در اصفهان بروید.
کار تمیز کاری سنگ اسلب را به دست هرکسی نسپارید.

استفاده از سنگسابی ساختمان جلوه و نمای ساختمان را دو چندان می‌کند.
باید بدانید که کار کردن با سنگ اسلب با مهارت و دقت انجام می‌شود. در مرحله اول باید سنگ‌های اسلب را بررسی کنید، بتوانید بهترین متریال را برای این سنگ‌ها در نظر بگیرید.
برای اینکه بتوانید بررسی سنگ‌ها را در نظر بگیرید؛ لازم است، بندهای سنگ که در موقع نصب خالی ماندند، را چک کنید.

تا جایی که ممکن است فضاهایی خالی را بچسبانید.
با استفاده از چسب کثیفی‌ها و مصالح ریز به درز نفوذ پیدا نمی‌کند.

در مرحله بعدی برای کف سابی سنگ اسلب باید دقت خاصی را در نظر بگیرید؛ زیرا در این مرحله که ساب زنی سنگ انجام می‌شود، باید دقت بسیار زیادی برای آن در نظر گرفته شود.

کفسابی سنگ اسلب

هدفی که برای صاحبخانه یا طراحان ساختمانی برای استفاده از سنگ اسلب وجود دارد؛ این است که بتوانند بندها و درزهای سنگ را کاهش بدهند، حالت یکنواخت و زیبایی را برای کفپوش خانه به وجود بیاورند.

معمولاً حالت یکنواخت و زیبای درون سنگ اسلب باعث شده است، کفپوش سنگ اسلب بسیار اهمیت پیدا کند.
شرکت‌های زیادی برای اینکه بتوانند بندهای سنگ را کاهش دهند، یکنواختی کفپوش سنگ را افزایش دهند با استفاده از ابزار آلات سنگسابی و دستگاه‌های کاتر و شیارزن تمامی درز‌ها را پر می‌کنند.

در واقع باید کد رنگ را در می‌آورند، ماستیک و اپوکسی همرنگ سنگ را به کارخانه‌های رزین‌سازی ترکیب‌های تحریک کننده ماستیک سفارش می‌دهند.
در واقع ترک‌های تحریک کننده ماسک باعث بند کشی و درز کشی سنگ اسلب می‌شود.

اگر بتوانند پر کردن سنگ اسلب را به درستی انجام دهند، درزها و بندها را کاهش می‌دهند؛ پس در نتیجه یک سطح کاملاً یکنواخت و زیبا به دست می‌آید.

در مرحله بعدی برای اینکه بتوانند کفسابی تخصصی را برای سنگ اسلب در نظر بگیرد؛ باید به نوع سنگ اسلب توجه کنید.
سنگ‌های اسلب انواع متفاوتی دارند. با این که هر کدام از سنگ‌ها به صورتی تهیه شده‌اند؛ پس در نتیجه به کف سابی متفاوتی هم نیاز دارند.

در کارگاه‌ها و همچنین فضای متفاوت در شرایط متفاوتی برای سنگ سابی و کفسابی استفاده می‌کنند، بتوانند یک سطح کاملاً یکنواخت بدون بند و حاشیه و تمیز را در اختیار افراد قرار دهند.

 سنگ اسلب

سنگ اسلب چیست؟

برای سنگ اسلب نوع خاص برش و فعالیت‌هایی که برای تقویت و کالیبراسیون آن انجام می‌شود، نام‌های الب یا ورقه روی آن قرار دادند.
با روش جدیدی سنگ اسلب پرتی کمتری دارد، ضخامت آن بین 2 تا 3 سانتیمتر تهیه می‌شود.

سنگ اسلب معمولاً به بازار ارائه می‌شود.
با استفاده از برش‌هایی که برای سنگ اسلب وجود دارد، فرآوری‌های آن می‌تواند تغییرات بسیار زیادی را در ماندگاری و مقاومت آن‌ها و همچنین زیبایی آن‌ها به وجود بیاورند.

کفسابی سنگ اسلب با استفاده از رزین مخصوص

همانطور که متوجه شدید سنگ اسلب یکی از سنگ‌هایی با حساسیت بسیار بالا است؛ پس ساب زدن و سنگسابی آن از سری کارهای بسیار با حساسیتی می‌باشد که باید توسط شرکت‌های حرفه‌ایی کفسابی اصفهان انجام شود.

برای باز شدن رگه‌های سطحی سنگ اسلب باید از لقمه‌ها و ابزارهای مخصوصی برای این کار استفاده کنند. شرکت خدماتی برای اینکه بتواند ساب زنی اسلب را انجام دهند، از شیارزنی و اپوکسی استفاده می‌کنند، درزها و رگه‌های روی سنگ را برطرف می‌کنند.

با توجه به اینکه امروزه انواع سنگ‌های اسلب در بازار وجود دارد، باید دقت کنید به یک نتیجه دلخواه برسید، ویژگی‌های بالا از آن به دست بیاورید.

در واقع برای سنگ تمیزکاری سنگ اسلب باید یک قسمتی از کار را تمیز کنید. در صورتی که اطمینان به دست آوردید، هیچ گونه آسیبی به بخش دیگر وارد نمی‌شود، تمیز کاری را برای سطح سنگ اسلب در نظر بگیرید.

کفسابی سنگ اسلب

مراحل انجام کفسابی سنگ اسلب

برای اینکه بتوانید ساب زنی سنگ اسلب را انجام دهید؛ لازم است تمامی مراحل انجام کار را به صورت تخصصی انجام دهید.
سنگسابی سنگ اسلب نسبت به سنگسابی سنگ معمولی تفاوت بسیار زیادی دارد؛ پس اصلا آن را مانند سنگ سابی سنگ معمولی انجام ندهید.

اولین مرحله:

در اولین مرحله برای ساب زنی سنگ تخصصی لازم است، پستی‌ها و بلندی‌ها همچنین ناهمواری‌هایی که روی سطح وجود دارد را برطرف کنید. ناهمواری‌ها باعث می‌شوند، دستگاه زمانی که روی سنگ قرار می‌گیرند، خط و خش را برای سنگ به وجود بیاورد. وجود خط و خش اصلا مورد مناسبی نیست.

مرحله بعدی:

دومین مرحله برای ساب زدن سنگ اسلب ساب زنی و باز کردن بندهای سنگ می‌باشد.
با استفاده از دستگاه شیار زن می‌توانید حالت ویژه‌ای را برای سنگ در نظر بگیرد. برای انجام دادن شیار زنی از دستگاه کاتر شیار زن یا فرز استفاده می‌کنند.

تمامی شیارزنی‌ها باید به صورت حرفه‌ای انجام شود.
در مرحله بعدی باید اپوکسی و رزین‌های مخصوص سنگ اسلب را مطابق با رنگ آن آماده کنند. برای پر کردن درزهای باز شده و همرنگ‌سازی درزها از رزین‌ها استفاده کنید.

مرحله بعدی:

در مرحله آخر هم باید اضافه رزین را بردارند، سطح سنگ را هم سطح کنند.

برای پرداخت و براق کردن سنگ هم می‌توانند از لقمه‌های ایتالیایی استفاده کنند، سطح کاملاً یکنواخت و یکدست را به وجود بیاورند.

مرحله آخر:

هم برای اینکه بتوانند محافظت بسیار بالایی را از سنگ در برابر لکه‌ها و هم همچنین پروتکس سنگ به وجود بیاورند از مواد محافظ و نانو و همچنین ضد آب سطوح استفاده می‌کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *